Systemy dla firm

Elektroniczna ewidencja czasu pracy – zalety

Ewidencja czasu pracy to zadanie, które może być realizowane na bardzo różne sposoby. Po pierwsze czasy przybycia i wyjścia poszczególnych pracowników mogą być rejestrowane przez oddelegowanego do tego zadania kierownika, czy brygadzistę. Nie jest to jednak zawsze najbardziej optymalne wyjście. Bardzo skutecznym rozwiązaniem jest zainstalowany w zakładzie elektroniczny system do ewidencji czasu pracy.

Jak to działa i jakie przynosi korzyści?

Ewidencja czasu pracy przy pomocy systemu elektronicznego polega na połączeniu spersonalizowanych kart, które wręczane są poszczególnym pracownikom, systemu rejestratorów, oraz oprogramowania łączącego wszystko w całość. Warto zwrócić uwagę, że takie rozwiązanie może zostać użyte nie tylko do rejestrowania czasu pracy pracowników, ale również do zarządzania dostępem do poszczególnych pomieszczeń, czy budynków w zakładzie pracy, co znacznie zwiększa bezpieczeństwo.

Elektroniczny system do ewidencji czasu pracy pozwala na:
– zaoszczędzenie czasu,
– brak konieczności angażowania osobnego pracownika do rejestracji czasu pracy,
– większą kontrolę,
– możliwość łatwego dostępu do ewidencji.
Ważną kwestią jest w tym przypadku możliwość zastosowania rozwiązań alternatywnych. Każdemu pracodawcy są chyba znane sytuacje, w których pracownicy zapominają o swojej przepustce. W takim wypadku powinna istnieć możliwość wejścia na teren zakładu pracy i rejestracji czasu przybycia w inny sposób.

Dodaj komentarz