Zalety systemu kontroli dostępu
Obecnie coraz więcej liczących się na rynku organizacji korzysta z systemu kontroli dostępu. Dzięki wdrożeniu specjalnych kart zbliżeniowych tylko upoważnione osoby mogą korzystać z danego miejsca czy też poruszać się po danym obiekcie.
Gdzie stosowany jest system kontroli dostępu?
Kontrola dostępu to niezwykle skuteczny system z którego obecnie korzysta coraz więcej firm zarówno z sektora prywatnego, jak również o szerokim zakresie działalności gospodarczej.
Nowoczesny system kontroli dostępu został już wdrożony w wielu ważnych obiektach rządowych, jednostkach budżetowych oraz zakładach produkcyjnych i przemysłowych. Ponadto obowiązuje on coraz powszechniej w bankach, obiektach handlowych, budynkach biurowych, szpitalach oraz prestiżowych hotelach.
Jakie są zalety kontroli dostępu?
System ten spełnia wiele istotnych zadań. Do podstawowych zalet kontroli dostępu z użyciem nowoczesnego klucza elektronicznego należą:
– nadanie dostępu do wybranych pomieszczeń, organizacji oraz dla określonych grup pracowników
– znaczne ograniczenie uprawnień dostępu do określonych pomieszczeń dla niepowołanych osób
– ścisła kontrola przebywania pracowników w określonych miejscach w organizacji
– w przypadku zaistnienia potrzeby znaczna łatwość cofania oraz nadania uprawnień umożliwiających korzystanie z systemu
Nieodłącznym elementem systemu kontroli dostępu jest specjalna karta zbliżeniowa od Unicard. Zainstalowane w poszczególnych miejscach czytniki kart zbliżeniowych efektywnie ograniczają dostęp do wielu wyznaczonych miejsc.