Cyberbezpieczeństwo w biznesie
Eksperci od cyberbezpieczeństwa uznali, iż coraz więcej firm nie może sobie poradzić lub nie wie, że są cyberatakowani. Przedsiębiorcy mają do wyboru : redukować liczbę strat finansowych lub inwestować w konkretne zabezpieczenia. Co wybrać i jak się do tego przygotować?
CYBERATAKI
Cyberataki możemy podzielić na kilka kategorii. Oto niektóre z nich:
- Podważanie wiarygodności osób z rządu bądź osób publicznych
- Zmiana informacji
- Kradzież baz danych i poufnych informacji
- Zakłócenia i zatrzymanie przepływów informacji.
Są sytuacje w których firmy nie przestrzegają zasad i wzrasta możliwość ataku. Każdy szef, bądź osoba odpowiedzialna za firmę powinna sama uczyć się jak być cyberbezpiecznym. Warto pamiętać, że w pojedynkę będzie ciężko zabezpieczyć nasze dane. Bardzo ważnym aspektem jest współpraca z innymi korporacjami np. telekomunikacyjnymi, współpraca międzysektorowa, powiększanie roztropności instytucjonalnej i indywidualnych podmiotów tj. rząd.
CYBEREDUKACJA
Cyberbezpieczeństwo w firmie (sprawdź ofertę) może być zagrożone poprzez niedouczonych pracobiorców. Niektóre źródła podają, iż najwięcej błędów w wyciekach czy w kradzieży danych wynika z niedopatrzenia pracownika. Warto wykonywać co jakiś czas kontrolowane ataki i sprawdzać jak pracownicy dają sobie radę z zagrożeniem i nieustannie ich szkolić. Szef i informatycy powinni budować świadomość – rozmawiać o niebezpieczeństwie i pokazywać jak ważne jest aby być bezpiecznym w sieci. Firma powinna mieć dobry antywirus, często zmieniać hasła dostępu do sieci i migrować dane do chmury.
PLAN
Fundamentalną częścią cyberhigieny jest strategia odpowiadania na incydenty i szybkie odbudowanie strat wywołanych atakiem. Pracownik powinien wiedzieć jak postępować, a przede wszystkim rozumieć skalę zagrożenia. Telefon alarmowy to mus – każdy powinien go znać aby móc zadzwonić bez względu na porę dnia czy nocy.