Systemy dla firm

System kontroli dostępu dla firm – czym jest i kiedy się go stosuje?

Kontrola dostępu dla firm pozwala na częściową kontrolę ruchu pracowników w firmie, zabezpieczenie pomieszczeń oraz tworzenie grup osób, które mogą otwierać dane drzwi. Dzięki temu mamy obraz tego, gdzie w danym momencie przebywają pracownicy. System ten może być połączony z systemem rejestracji czasu pracy, co pozwala na łatwiejsze zarządzanie firmą.

Z czego składa się system kontroli dostępu?

System kontroli dostępu (https://www.unicard.pl/kontrola-dostepu) składa się z kilku elementów. Pierwszym z nich są blokady na drzwiach. Kolejną rzeczą są urządzenia otwierające drzwi. Tutaj do wyboru mamy urządzenia na pin, kartę magnetyczną lub skanery biometryczne. Dane dotyczące otwierania drzwi i rejestrowania czasu pracy są przesyłane do komputera, na którym znajduje się odpowiednie oprogramowanie.

Kiedy stosuje się systemy kontroli dostępu?

Systemy kontroli dostępu są obecnie stosowane w wielu firmach. Blokady na drzwiach możemy spotkać również w sklepach. Dzięki temu oddzielona zostaje przestrzeń dla pracowników od tej przeznaczonej dla klientów. System kontroli dostępu stosuje się w firmach po to, żeby pracownicy mieli dostęp tylko do tych pomieszczeń, w których rzeczywiście mają pracować. Dodatkowo sprawia to, że pracownicy niższych szczebli nie mają dostępu do danych osób zajmujących wysokie stanowiska w danej firmie. Tego typu systemy mogą być także połączone z systemem alarmowym. Kiedy ktoś otworzy drzwi bez użycia karty, kodu pin lub skanera biometrycznego automatycznie uruchomi alarm, który powiadomi odpowiednie służby.

Możliwość komentowania System kontroli dostępu dla firm – czym jest i kiedy się go stosuje? została wyłączona